Nyheder

 

26/10-15

Efterårets nyhed: Økologisk dansk ørred 

 

Du skal være hurtig, for sæsonen er kort: Dansk økologisk ørred er i butikkerne lige nu og kun i uge 44. 

For første gang kan vi tilbyde dansk ørred med det kendte røde Ø-mærke. Musholm A/S leverer de økologiske ørreder til Thorfisk. Opdrættet hos Musholm følger ørredens naturlige livscyklus fra klækning i kildevand, opvækst i ferskvand til udsætning i Havbrug. 

 

Læs mere om den økologiske ørred under "Thorfisk gør det nemt"

 


 

17/9-14

Glade gæster på FoodFestival

 

Thorfisk deltog for første gang på FoodFestival i Aarhus i dagene 5.-7. september.

Der var stor travlhed på vores stand med uddeling af mere end 8.000 smagsprøver på grillet laks, glutenfri mini fiskefrikadeller og nordisk inspireret tapas med torsk.

Tak til alle de gæster, der besøgte vores stand i området 'Havet', fik en snak om fisk og smagte på vores lækre smagsprøver.


Læs mere på: www.foodfestival.dk 

 


 

FoodFestival

13/5-14


Vi spiser mere fersk fisk


Danskerne købte markant mere fersk fisk og kølede fiskeprodukter i 2013. Det viser en ny opgørelse af fiskesalget i Danmark. Der er solgt ca. 1100 ton fersk fisk end året før, og omsætningen har været stigende både hos dagligvarekæderne og fiskehandlerne. 

Klik her for at læse resten af pressemeddelsen...

 


 

PM

20/8-13

Skolestart: Børn frygter lugtende madpakker og spiser for lidt fisk!

Lækkerier fra havet er ikke sagen hos danske skolebørn. der under halvdelen af den anbefalede mængde fisk. Her fortæller fiskehandleren og hjemkundskabslæreren, hvordan fisk kan blive mere populært i madpakken.

Læs fiskehandlerens og hjemkundskabslæreren svar her!

 


 

 

PM

31/7-13

Fiskens Dag 2013

Den 14. september 2013 afholdes Fiskens Dag på Rådhuspladsen i København. Norway Seafoods vil være repræsenteret med en stand, hvorfra der uddeles smagsprøver på velsmagende fisk.

Du vil igen i år kunne opleve et hav af friske fisk, lækre smagsprøver og mange forskellige aktiviteter for både børn og voksne.

Vi ses lørdag den 14. september! 

 


 

 

 

Fiskens Dag 2013

10/6-13

Fejring af Grenaa Havns 200 års jubilæum

Norway Seafoods deltog i fejringen af Grenaa Havn’s 200 års jubilæum lørdag den 8. juni. Ca. 13.500 lagde vejen forbi Grenaa Havn hvor der var masser af aktiviteter på vandet, aktivitetspladsen og koncertpladsen.  

I anledning af dagen havde Norway Seafoods indgået et samarbejde med Kattegatcentret omkring temaet fisk, hvor der blev fremvist mange af havets spændende fisk, uddelt lækre smagsprøver og udloddet præmier i forbindelse med en konkurrence.  

 

Tillykke til vinderne i konkurrencen den 8. juni 2013:

De rigtige svar i konkurrencen er:
1. Fødevarestyrelsen anbefaler, at man spiser fisk 2 gange om ugen .
2. Kattegatcentret er 20 år

Kirstine, 1 år, Familiebillet til Kattegatcentret
Gudrun, 70 år, Familiebillet til Kattegatcentret
Johnny Christensen, 47 år, Familiebillet til Kattegatcentret
Heine Morell, 69 år, Familiebillet til Kattegatcentret
Sebastian Kaagh, 10 år, Murænebamse
Matilde, 9 år, Rokkebamse
Iben Madsen, 8 år, Hajbamse
Maja Sia Buhl, 15 år, Et løbesæt
Jakob Gregersen, 30 år, Et løbesæt
Herluf Andersen, 67 år, En vingave
Aase Mathisen, 68 år, En vingave
Susanne Just, 47 år, Menu Steam Tower
J. Leth-Espensen, 68 år, Menu Steam Tower

Vinderne har fået direkte besked.  

 


Grenaa Havn 200 år

12/06-13

Sunde fisk er gode på grillen, mand!

De fede sommerfisk er rige på proteiner og omega-3 fedtsyrer - og så gør de sig rigtig godt på grillen. I anledning af Mens Health Week anbefaler kok Thomas Rode og adjungeret professor og sundhedsekspert Oscar Umahro Cadogan danske mænd at skifte bøffen ud med en grillfisk.  

 

Klik her for at læse resten af pressemeddelelsen.

 

 


 

PM

29/05-13

Husk fisken og spis dig til et 12-tal

Eksamenslæsningen er i fuld gang for de tusindvis af elever, som har en del af indhente oven på lockouten. I den forbindelse kan eleverne med fordel have fokus påkosten, lyder det fra Fiskebranchen. Fiskens omega-3 fedtsyrer gavner nemlig hjernecellerne.

Du kan ikke spise dig klogere, men alligevel kan rigtig kost hjælpe karakterne lidt på vej, når eleverne i disse dage knokler for at indhente de sidste ugers manglende undervisning oven på lockouten.

 

 

Klik her for at læse resten af pressemeddelelsen.

 


 

 
PM

13/3-13 

Fisk er hjernemad

Hjerneugen og hjerneforskning står igen for døren. I den forbindelse kan der være god grund til at lade sine kostvaner gennemgå et grundigt eftersyn. Fisk stimulerer nemlig hjernen og styrker hukommelse og koncentrationsevne.

Det er blevet tid til den årlige begivenhed Hjerneugen i uge 11, som sætter fokus på hjerneforskning og aktiviteter omkring hjernen. I den forbindelse er det oplagt at opfriske Fødevarestyrelsens anbefalinger om at spise fisk to gange om ugen. Ikke alene er fisk sundt, det styrker nemlig også hjernens indlæringsevne og gavner dermed vores hukommelse og koncentration.

 

Klik på billedet til højre, for at læse resten af pressemeddelelsen.

 


 

PM

3/10-12

Thorfisk i gadebilledet

Thorfisk vil hen over efteråret køre en massiv outdoor-kampagne – både hos COOP (Kvickly og SuperBrugsen) og hos Dansk Supermarked (Føtex og Bilka). Kampagnen starter i uge 41.

"Rekordomsætning i kølvandet på sidste års reklameindsats får nu Thorfisk til at sætte tryk på kampagne-kedlerne igen. Zupa Recommended står fortsat bag. I august sidste år spurgte Fiskebranchen: "Hva’ skal du ha’ i aften?", og til det spørgsmål svarede rigtig mange danskere – hvilket naturligvis også var meningen – ’fisk’."

Der vil i den kommende kampagne, blive bygget videre på det gode arbejde der blev startet sidste år.

Læs mere om kampagnen på:

http://markedsforing.dk/artikler/kampagner/thorfisk-i-ny-kampagne-offensiv

http://www.bureaubiz.dk/Nyheder/Artikler/2012/Uge-39/Zupa-Recommended-kampagne-var-saa-god-at-den-bliver-genbrugt

http://www.food-supply.dk/article/view/88465/thorfisk_i_offensiven

http://www.retailnews.dk/article/view/88467/thorfisk_i_offensiven?ref=rss

 

 


 

 Abribus

1/10-12

Convenience-produkter i detailhandlen

 

Pr. uge 40 lanceres 3 forskellige convenience-produkter.

Produkterne er en serie af nemme måltidsløsninger, med udgangspunkt i at "hurtig mad, godt kan være sund mad". Størrelserne er passende til 1-2 personer.

THAI inspireret laks - produktet er klar til at blive tilberedt i ovnen, og sammen med eksempelvis wokgrønsager og groft brød, vil det udgøre et lækkert og hurtigt måltid.

NORDISK inspireret laks – tilsættes 1 dl fløde, og efter tilberedning i ovnen, er produktet klar til servering sammen med groft brød, frisk pasta eller ris.

ITALIENSK inspireret torsk – produktet er klar til at blive tilberedt i ovnen, og vi vil anbefale at det serveres sammen med frisk pasta og groft brød.

Til opstart, kan serien findes i Kvickly i ugerne 40 til og med 43 2012.

 

 

 

 

 


 

Thai laks

Nordisk Laks

Italiensk torsk

12/9-12

Norway Seafoods på Fiskens Dag, lørdag d. 8. september 2012  

Lørdag den 8. september 2012 var der travlt i de mange boder og stande på Rådhuspladsen i København med at servere og fortælle om fisk til de mange tusinde, der lagde turen forbi i anledning af Fiskens Dag. Der var masser af aktiviteter for både store og små, hvor de fremmødte kunne smage på forskellige fisk og skaldyr, høre Sebastian Klein fortælle om fisk fra danske farvande, høre Danmarks ældste boyband, Tørfisk, der stod for dagens musikalske indslag samt gøre et godt køb på ved fiskeauktionerne.

 

Norway Seafoods uddelte denne dag over 5.000 smagsprøver på mini fiske- og laksefrikadeller med nyudviklede dressinger samt thai inspireret laks tilberedt direkte på grillen – en super mulighed for eksponering af Thorfisk altid frisk og vores gode produkter.          

Det var en fantastisk dag med solskin over København og tusindvis af glade forbrugere, der gav vores produkter mange positive ord med på vejen.

 


 

Bilede fra fiskensdag 2012.

Bilede fra fiskensdag 2012

3/9-12

 

De blå fisk 

MSC lancerer i uge 36 en landsdækkende kampagne under navnet De blå fisk. COOP, Dansk Supermarked, SuperGros og Danske Fiskeres Producent Organisation arbejder sammen med MSC om kampagnen. Der er lagt vægt på, at det blå MSC-mærke skal være meget synligt i kampagnen og dermed være med til at skabe bedre kendskab til MSC blandt forbrugerne.

Norway Seafoods bakker op om kampagnen, dels ved at være med-sponsor på outdoor-reklamer, dels ved at være med i kædernes tilbudsaviser med MSC-mærket frisk fisk i kampagneugen (rødspætte, torsk, sej og sild).

Når man køber fisk med MSC-mærket, kan man som forbruger være sikker på, at fiskeproduktet kommer fra en sund bestand, og at fisken er fanget med omtanke for livet i havet. Mærket betyder, at produktet kan spores hele vejen tilbage til den båd, der har fanget fisken. Læs mere om MSC og hvad mærket står for på www.msc.org/dk.

 
 MSC fisk

9/8-12

Fiskens Dag, lørdag d. 8. september 2012  


Vi vil igen i år, deltage i Fiskens Dag på Rådhuspladsen i København. Norway Seafoods vil være repræsenteret med en stand, hvor interesserede kan komme og smage Thorfisk Mini fiskefrikadeller.
Fiskens Dag er en fælles festdag, hvor vi fejrer havets råvarer. Virksomheder, store som små, ønsker i fællesskab at gøre opmærksomme på fordelene ved de forskellige fisk, oplyse om hvordan man kan anvende fisken og i det hele taget gøre det mere spændende at spise fisk.
Der vil være masser af smagsprøver, oplevelser og sjov for børnene, fiskeauktioner, boder med fiskesalg, livemusik v/Tørfisk, Sebastian Klein underholder og meget mere.

     Program
     10.00 Fiskens Dag åbner
     10.15 Fiskeauktion
     10.30 Tørfisk spiller
     11.00 Sebastian Klein
     12.30 Fiskeauktion
     13.00 Tørfisk spiller
     15.00 Tak for i dag

Se mere på http://www.fiskensdag.dk


 

 Fiskens Dag

Flot pris til laksen

 

Vi er rigtig stolte over, at reklamebureauet Recommended har vundet en Sølvcirkel ved Creative Circle Awardshow 2012 for reklamen for Thorfisk altid frisk Laks. Sølvcirklen blev givet for bedste AD-arbejde. Begrundelsen for prisen var, at reklamen formidler historien om råvaren og den forædlingsproces, der har fundet sted på enkel, elegant og appetitlig vis.

Vi er glade for og stolte af denne blåstempling af vores markedsføringstiltag, og glæder os til også i fremtiden at skabe flotte materialer til at understøtte salget af vores produkter i butikkerne.

Laksefotoet udgør sammen med andre materialer på rødspætte, torsk og fiskefrikadeller elementer, som vi anvender i vores markedsføring af Thorfisk altid frisk produkterne.

 

 

 


 

Flot pris til laksen